Slik får du svar på alt du lurer på

Skrevet av: Mailen Sorknes | Publisert: 21. Aug 2015 | Kategori: Info

Som medlem i et LO-forbund har du tilgang til gode fordeler gjennom LOfavør, og kan føle deg trygg på at hjelpen er nær hvis det oppstår problemer. Uansett hva det gjelder, kan LOfavørs konsulenter sette deg i kontakt med noen som kan hjelpe.

Fordelene ved å være mange er mange, noe som også sikrer at du skal få svar på alle spørsmål du har og god hjelp når det er nødvendig. Kontakter du LOfavør, treffer du på to serviceinnstilte jenter som er behjelpelige med alt du måtte lure på.

– Folk spør veldig mye om forsikringer og vi får flest spørsmål om innboforsikring og reiseforsikring, særlig nå på sommeren, forteller medlemskonsulent Stine Jensen.

Fordeler med LOfavørs mobilapp

LOfavør fordelsprogram

LOfavør er fordelsprogrammet for deg som er organisert i et LO-forbund. Det inneholder fordelene vi får når 900.000 medlemmer går sammen om å få gode betingelser. Hvordan vi hjelper deg:

  • Ferdig forhandlede avtaler der det er viktig å velge riktig
  • Gode betingelser og langsiktige avtaler til en konkurransedyktig pris
  • Samarbeider med trygge leverandører som respekterer etiske retningslinjer og miljø

For mer informasjon om fordelene, se www.lofavor.no eller ring vår Medlemstelefon på 416 06 600.

Stine er én av de to du treffer på når du kontakter LOfavør. Hun forteller at medlemmene ikke bare spør om forsikringer, men om alt mulig.

– Mange spør blant annet om hva de skal gjøre om de har mistet medlemskortet sitt eller hvordan de skal registrere seg på mobilappen.

For nå finner du fordelene dine på mobilen, gjennom LOfavørs mobilapp. Der kan du enkelt sjekke hvilke fordeler du har gjennom ditt forbund og hvilke tilbud du ikke har benyttet deg av ennå, men som er gode fordeler du lett kan tilegne deg.

Her ligger også medlemskortet ditt elektronisk slik at du kan være sikker på at du alltid har det med deg. En annen fordel er at du kan ha reiseforsikringsbevis lett tilgjengelig i appen, noe som selvfølgelig vil lønne seg når du skal på ferie.

– Det aller beste er at den fungerer offline. Da trenger du ikke internett for at den skal fungere, og vil alltid ha reiseforsikringsbeviset med deg, sier Stine.

Alltid god hjelp

LOfavør får cirka 39 000 telefoner i året, noe som tilsvarer over 150 telefoner om dagen. Bare i løpet av en mandag i august tok Stine imot litt over 170 telefoner – alene. Du kan også kontakte LOfavør på mail, men de aller fleste av medlemmene velger å ringe.

– Jeg tror mange synes det er lettere over telefon og liker at de da får svar med èn gang. Men vi får også mye mail og svarer alle i løpet av dagen, forklarer medlemskonsulenten.

LOfavør prøver så godt de kan å svare på dine spørsmål, og setter deg over til dem som best kan hjelpe deg med spørsmålet eller problemet ditt. Du får også hjelp hvis du har ringt feil.

– Vi finner som regel fort ut av hva medlemmene trenger og setter dem direkte over til forbundet, forsikringsselskapet, lokalbanken eller andre leverandører til fordelsprogrammet som kan hjelpe.

Les mer om hvordan du kan kontakte LOfavør Medlemstelefon