Dette forsikringsselskapet har de mest fornøyde kundene

Skrevet av: Tonje Robertsen | Publisert: 3. Mar 2016 | Kategori: Forsikring

Norske forsikringskunder har mange leverandører å velge mellom, og noen er mer fornøyde enn andre. SpareBank 1 Forsikring har de mest tilfredse kundene, viser ny undersøkelse.

Analysebyrået EPSI Norge har nylig lagt frem sin årlige undersøkelse av hvor tilfredse nordmenn er med forsikringsselskapene sine. SpareBank 1 Forsikring er nok en gang kåret til det selskapet som har de mest fornøyde kundene.

– Vi har alltid kundebrillene på

– Dette er veldig hyggelig, det er jo kundetilfredshet vi jobber for hver eneste dag, sier Therese Nielsen, seksjonsleder i Forsikringsoppgjør i SpareBank 1 Forsikring.

Therese Nielsen, seksjonsleder i Forsikringsoppgjør i SpareBank 1 Forsikring

– Vi har alltid kundebrillene på, smiler hun.

Dette er gode nyheter også for deg som er medlem av et LO-forbund. Du får nemlig gode betingelser på forsikringer hos SpareBank 1 gjennom fordelsprogrammet LOfavør.

Innboforsikring er allerede en del av medlemskapet ditt, men du kan også få medlemsfordeler på flere forsikringer. Hvis du samler forsikringene dine kan du få inntil 20 prosent i samlerabatt hos SpareBank 1.

Kontinuerlig forbedringsarbeid

Hvis du skulle gå gjennom korridorene hos SpareBank 1 Forsikring i ni-tiden en hvilken som helst morgen, vil du finne alle medarbeiderne oppreist. Da er det nemlig tid for Tavlemøte, en arena for å følge opp KPI-er og forbedringsarbeid.

KPI står for Key Performance Indicators, og viser til nøkkeltall som man bruker til å måle hvordan det ligger an med ulike faktorer i bedriften, som for eksempel kundetilfredshet.

– I de daglige tavlemøtene går vi gjennom dagen før. Dersom vi ser avvik, reflekterer vi rundt dette, slik at vi kan sørge for riktige tiltak, forteller Therese.

– Vi jobber i tråd med dynamiske styringsprinsipper, også kjent som Lean, og det har virkelig satt seg i vår organisasjon. Det er slik vi får fram de gode resultatene.

Hun er opptatt av at forsikringsoppgjøret skal oppleves forutsigbart og smidig for kunden.

En telefon til et par tusen kroner eller en koffert på avveie, regnes som en forholdsvis liten skade, men for den personen det gjelder kan det oppleves traumatisk

– Når du ringer til oss, kommer du direkte til en oppgjørskonsulent med høy faglig kompetanse. Vi ønsker å gi kundene en god opplevelse når de har behov for oss. Det er viktig at vi avdekker hvilket behov akkurat denne kunden har, slik at vi kan tilpasse oss etter dette. Spesielt når det gjelder mindre skader, ser vi at det er viktig for kunden at saksbehandlingen går raskt, sier hun.

LOfavør fordelsprogram

LOfavør er fordelsprogrammet for deg som er organisert i et LO-forbund. Det inneholder fordelene vi får når 900.000 medlemmer går sammen om å få gode betingelser. Hvordan vi hjelper deg:

  • Ferdig forhandlede avtaler der det er viktig å velge riktig
  • Gode betingelser og langsiktige avtaler til en konkurransedyktig pris
  • Samarbeider med trygge leverandører som respekterer etiske retningslinjer og miljø

For mer informasjon om fordelene, se www.lofavor.no eller ring vår Medlemstelefon på 815 32 600.

En telefon til et par tusen kroner eller en koffert på avveie, regnes som en forholdsvis liten skade, men for den personen det gjelder kan det oppleves traumatisk.

Hviler ikke på laurbærene

Therese mener kåringen er et resultat av et fortløpende arbeid med å kartlegge prosessene og ta vekk det som ikke gir verdi til kundene.

– Denne kåringen kommer en gang i året, men KPI-ene våre kan vi følge fra dag til dag og vi arbeider med kontinuerlig forbedring. Vi har virkelig satt det i system, sier Therese.

– Vi hviler ikke på laurbærene, men prøver alltid å strekke oss litt lenger. Vi slapper ikke av i dag selv om kundene våre sier at de var fornøyde i 2016, smiler hun.

Klikk her for å lese mer om dine fordeler gjennom LOfavør